Догляд за глухою людиною похилого віку в Пансіонаті – Затишок у Львові
Погіршення слуху є природною стадією старіння організму. Однак, що робити, коли підопічний втрачає його частково чи повністю? Як із ним спілкуватися, щоб без труднощів виконувати свої обов’язки? У нас є кілька порад.
Втрата слуху та глухота – які причини?
Проблеми зі слухом рано чи пізно торкаються кожної літньої людини. Проте значно погіршення функціонування цього почуття найчастіше відзначається після 60 років. Це означає, що практично кожному, хто доглядає літню людину, доводиться стикатися зі втратою слуху або глухотою.
Процес погіршення слуху триває роками, і багато людей похилого віку ігнорують цю проблему. Це з генетикою, але й із способом життя. Постійний стрес або підвищений шум, наприклад, на робочому місці, де підопічний провів багато років, можуть суттєво сприяти розвитку дефектів слухового центру.
Крім того, розвиток порушень слуху може бути викликаний перенесеними або поточними захворюваннями, а також ліками, що приймаються.
Наслідки погіршення слуху
Як бачите, процес погіршення слуху складний та тривалий. Його наслідки настільки ж складні та багатогранні. По-перше, чим гірший слух, тим більше проблем зі спілкуванням з оточуючими. Це може призвести до обмеження соціального життя і навіть самоізоляції. Депресія також може бути наслідком.
Люди зі втратою слуху також перестають слухати радіо або дивитися телевізор і можуть відмовлятися від інших видів діяльності, які потребують взаємодії. Для няні це означає набагато більшу проблему в організації вільного часу для людей похилого віку.
Однак найбільшу складність у догляді за людиною з порушеннями слуху, безсумнівно, становить спілкування. Це відбувається не лише через те, що старший погано чує. Глухі люди також часто говорять набагато тихіше, бурмотять, що заважає опікуну зрозуміти їхні потреби. Якщо є ще й необхідність розуміти підопічного іноземною мовою, таке спілкування може бути неможливим.
Емпатія та терпіння
З цих причин найважливішим елементом догляду за людиною з порушенням слуху є співчуття та терпіння. Опікун повинен розуміти, що погіршення слуху – це важка та незручна ситуація для літньої людини. Слід оточити його особливою турботою, адже ця недуга заважає підопічному нормально функціонувати в суспільстві. У цьому має допомогти опікун.
Слід пам’ятати, що крім сорому труднощі у сприйнятті навколишнього можуть викликати і страх. Тому недооцінювати цю проблему не варто – навіть якщо сам підопічний, схоже, не звертає на неї уваги.
Догляд за інвалідом по слуху – найважливіші правила
Порушення слуху – складне захворювання, що суттєво впливає на повсякденну роботу вихователя та життя літньої людини. Безумовно, впоратися зі спілкуванням у цій ситуації буде складно, але варто пам’ятати, що є кілька правил, які полегшать це завдання. Ось вони:
- Намагайтеся не наближатися до старшого раптово. Переконайтеся, що він знає про вашу присутність, і, перш ніж торкатися підопічного, встаньте в його поле зору.
- Завжди підтримуйте зоровий контакт, коли повідомляєте своєму підопічному інформацію. Говоріть повільно, короткими пропозиціями, стежте за дикцією. Це дозволить старшому читати по губах.
- Використовуйте жести, міміку та невербальне спілкування для спілкування зі старшим. Ви можете розробити свої власні жести, які полегшать спілкування в повторюваних ситуаціях.
- Усуньте всі інші джерела звуку під час розмови – радіо, що грає у фоновому режимі, вуличний шум, що доноситься з відкритого вікна. Це дозволить підопічному зосередитись на ваших повідомленнях.
- Переконайтеся, що клієнт розуміє інструкції. Не бійтеся повторювати одну пропозицію кілька разів і намагайтеся не показувати нетерпіння, тому що це може спричинити стрес у старшого.
- Насамперед, будьте пильні. Якщо ви помітили зниження слуху у своєму підопічному, повідомте про це рідних. Слуховий апарат або його адаптація до прогресуючого дефекту можуть ефективно вирішити проблему втрати слуху.
- Пам’ятайте, що багато людей похилого віку неохоче користуються слуховими апаратами. Тому може бути важко переконати пацієнта відвідати лікаря, а потім використати слуховий апарат.
- Тому залишайтеся на зв’язку з сім’єю похилого віку, але й будьте терплячі. Постарайтеся зрозуміти потреби та побоювання клієнта. В атмосфері розуміння та сердечності внести необхідні зміни буде набагато простіше.
Говоріть голосніше, але намагайтеся не кричати, особливо якщо клієнт носить слуховий апарат. Його може дратувати підвищений голос.
НАШІ ПОСЛУГИ
- Догляд за лежачими хворими.
- Реабілітація після інсульту та травми головного мозку.
- Догляд за людьми з хворобою Альцгеймера.
- Догляд за людьми похилого віку.
- Догляд за людьми з деменцією.
- Цілодобовий догляд – допомога у пересуванні, одяганні, харчуванні, прогулянках, побутових заходах.
- Догляд за людьми похилого віку з цукровим діабетом.
- Догляд за пацієнтами з переломом шийки стегна.
- Реабілітація після інсульту та інфаркту.
- Реабілітація після перелому шийки стегна.
- Послуги трансферу по Львову та області.
- Міжнародне медичне перевезення.
uarenamed@gmail.com – для клієнтів