Помилки спілкування з людиною похилого віку
Однією з найважливіших завдань, що стоять перед особою, що здійснює догляд за людьми похилого віку, є оволодіння методами ефективного спілкування, які дозволять побудувати близькі відносини і безпечну, дружню обстановку. Яких помилок можна припуститися у спілкуванні з людиною похилого віку і що можна зробити, щоб їх уникнути?
Індивідуальний підхід, безумовно, є запорукою успіху
Кожен пацієнт нашого Пансіонату Затишок, індивідуальний, має специфічний характер, досвід чи захворювання, які необхідно враховувати. Є кілька правил, яких слід дотримуватися, щоб мати можливість побудувати правильні відносини. Давайте розглянемо їх на прикладі найпоширеніших помилок у спілкуванні зі старшим.
Швидко давати поради та навчати
Прояв інтересу до проблем іншої людини має бути здоровим та врівноваженим. Завдяки цьому няня може не тільки встановити з підопічним нитку взаєморозуміння, а й змусити його зберігати більш відкритий настрій, що, безумовно, полегшить повсякденне виконання обов’язків. Тому варто уникати надмірно повчального тону, а давати поради із граничною делікатністю.
Переривання
Помилкою у спілкуванні з людиною похилого віку є не тільки переривання мови, але й спонукання або закінчення пропозиції самостійно. Проблеми з пам’яттю і вираженням думки, настільки поширені у людей похилого віку, вимагають великого терпіння. Намагайтеся зберігати серцевий, відкритий настрій і якомога делікатніше натякайте на пропущене слово.
Іноді підопічному потрібний деякий час, щоб сформувати думку. Він почуватиметься комфортніше, якщо зможе сам задавати темп обговорення.
Це може виявлятися по-різному, в основному через невідповідну мову тіла. Кивки та підтримка зорового контакту виявлятимуть інтерес невербально, так само як і уникатимуть складних анекдотів, частих згадок та дотримуватимуться початкової теми.
З людьми похилого віку, особливо з порушеннями слуху чи зору, слід говорити повільно, чітко і формулювати якомога простіше. Завжди слідкуйте за тим, щоб старший слухав вас і розумів, що ви кажете, наприклад, формулюючи уточнюючі питання.
Попередження
Пропозиція, що починається зі слів «Якщо ти не заспокоїшся…», має протилежний ефект. Підтримка здорової дистанції часто виявляється більш ефективною, коли ви намагаєтеся впоратися з ситуацією та заспокоїти підопічного.
Варто розглянути обставини та можливі причини поведінки старшого. Гнів та агресія часто сигналізують про більшу проблему, на тлі якої всі спроби обговорення приречені на провал.
Щодо теми попередження, варто згадати, що попереджувальні повідомлення повинні відправлятися старшому кожного разу, коли ми хочемо виконати дію за його участю. Під час щоденного догляду, прогулянок, занять повідомляють про те, що станеться за мить. Скажіть, що зараз ви візьмете старшого за руку, а потім попросіть його рухатись. Таким чином, ви подбаєте про почуття безпеки підопічного і уникнете нервових реакцій, викликаних здивуванням.
Неоднозначність виразу
Ця помилка у спілкуванні з людиною похилого віку призводить до багатьох непорозумінь. На щастя, це можна легко уникнути. Недвозначна мова не залишить місця для здогадів, а уникнення розумових скорочень та використання фактів допоможе посилити повідомлення.
Як зробити так, щоб підопічний зрозумів зміст повідомлення? Методи так званого активного слухання. Прямо цитуйте або резюмуйте відповідні уривки, перефразуйте слова старшого і ставте запитання.
Правильне спілкування з літніми
Якість наступних контактів із підопічним часто залежить від першого враження. Невідповідна міміка чи тон голосу можуть серйозно зруйнувати стосунки. Говоріть спокійно, короткими реченнями. Перш ніж розпочати розмову, зверніть увагу на:
- люди, які беруть у ньому участь (наприклад, їх вік, фізичний та психічний стан),
- те, як ви кажете (включаючи адаптацію інтонації та словникового запасу до обставин),
- твоя мета,
- розуміння повідомлення.
Пам’ятайте: стан здоров’я пацієнта може вимагати від особи, яка здійснює догляд, застосування спеціальних процедур.
НАШІ ПОСЛУГИ
- Догляд за лежачими хворими.
- Реабілітація після інсульту та травми головного мозку.
- Догляд за людьми з хворобою Альцгеймера.
- Догляд за людьми похилого віку.
- Догляд за людьми з деменцією.
- Цілодобовий догляд – допомога у пересуванні, одяганні, харчуванні, прогулянках, побутових заходах.
- Догляд за людьми похилого віку з цукровим діабетом.
- Догляд за пацієнтами з переломом шийки стегна.
- Реабілітація після інсульту та інфаркту.
- Реабілітація після перелому шийки стегна.
- Послуги трансферу по Львову та області.
- Міжнародне медичне перевезення.
uarenamed@gmail.com – для клієнтів